Ραφήνα Πικέρμι, Περιφέρεια, Ελλάδα, Κόσμος, Αθλητικά, Πολιτισμός, Αγορά, Αγγελίες, Web TV

Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2016

Ε. Χριστοφιλοπούλου: «Είναι ανάγκη να θεσπισθούν όρια αεροπορικού θορύβου για το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος»

Ερώτηση προς τους αρμόδιους Υπουργούς Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Πάνο Σκουρλέτη, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστο Σπίρτζη και Υπουργό Υγείας κ. Ανδρέα Ξανθό κατέθεσε η βουλευτής Αττικής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Εύη Χριστοφιλοούλου με θέμα: «Θέσπιση ορίων αεροπορικού θορύβου στις περιοχές Σπάτων – Αρτέμιδας, λόγω της λειτουργίας του Διεθνούς Αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος».

Ακολουθεί η ερώτηση : 

Θέμα: «Θέσπιση ορίων αεροπορικού θορύβου στις περιοχές Σπάτων – Αρτέμιδας, λόγω της λειτουργίας του Διεθνούς Αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος»


Κύριοι Υπουργοί,

Όπως είναι γνωστό, οι κάτοικοι της Αρτέμιδας και των Σπάτων υποφέρουν από την υπερβολική ηχορύπανση που προκαλεί το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». Ο ανεξέλεγκτος θόρυβος των αεροπλάνων, που χρησιμοποιούν κατ’ εξοχήν τον ‘ανατολικό διάδρομο’ κατά την απογείωση και προσγείωση και διέρχονται έτσι πάνω από συμπαγείς αστικές περιοχές, έχει ως συνέπεια την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και την επιβάρυνση της υγείας τους. Οι δυσμενείς επιπτώσεις αφορούν τόσο τις εκπομπές αερίων [καπνός, άκαυστοι υδρογονάνθρακες (HC), μονοξείδιο του άνθρακα (CO) και οξείδια του αζώτου (NΟx)], όσο και τις βλάβες που προκαλεί η ηχορρύπανση ιδίως στα παιδιά (προδιάθεση για σοβαρές χρόνιες ασθένειες, όπως καρδιολογικά νοσήματα, αυξημένη αρτηριακή πίεση, άγχος, καρκίνο κ.α.).

Το Σύνταγμα και η Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου αναγορεύουν τόσο το περιβάλλον όσο και την υγεία σε θεμελιώδη δικαιώματα των πολιτών (Συντ. 5, 24, ΕΣΔΑ 8). Το ενωσιακό δίκαιο εξειδικεύει την προστασία ειδικώς σε ό,τι αφορά τον θόρυβο των αεροσκαφών. Η Οδηγία 2002/49 προβλέπει τη θέσπιση ορίων αεροπορικού θορύβου, καθώς και συμπληρωματικών μέτρων (π.χ. περιορισμό των πτήσεων κατά τις νυκτερινές ώρες). Παράλληλα, η οδηγία 2002/30 (η οποία θα αντικατασταθεί από τον Κανονισμό (ΕΕ) 598/2014), καθιερώνει ομοιογενείς λειτουργικούς περιορισμούς στο επίπεδο των αερολιμένων, ούτως ώστε να περιοριστεί ο αριθμός των ατόμων που υποφέρουν από τις βλαβερές συνέπειες του θορύβου.

Παρά την πρόβλεψη γενικού και ειδικού προστατευτικού πλαισίου, με υπερνομοθετική ισχύ, η Ελλάδα δεν έχει ακόμη προβεί στη θέσπιση ορίων αεροπορικού θορύβου (δηλ. ορίων που αφορούν συγκεκριμένα τον θόρυβο που προκαλεί κάθε αεροσκάφος κατά την προσέγγιση, την προσγείωση και την απογείωση).

Επειδή η προστασία του περιβάλλοντος και της υγείας των κατοίκων των Σπάτων και της Αρτέμιδας είναι αδιαπραγμάτευτη, και πρέπει να προτάσσεται έναντι οιουδήποτε οικονομικού συμφέροντος.

Επειδή είναι ανάγκη να θεσπισθούν όρια αεροπορικού θορύβου για το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος και να θεσπιστεί αυστηρός μηχανισμός κυρώσεων σε περίπτωση παραβιάσεων.

Επειδή η λειτουργία του ανατολικού διαδρόμου του αεροδρομίου σε συνδυασμό με τις χαμηλές πτήσεις επιβαρύνει τις κατοικημένες περιοχές, ενώ ο δυτικός αεροδιάδρομος, που δεν τις επιβαρύνει, παραμένει ανενεργός

Ερωτάσθε:

1. Πότε θα θεσπιστούν όρια αεροπορικού θορύβου, σε συμμόρφωση με τις υποχρεώσεις της χώρας από το ενωσιακό δίκαιο, ώστε να προστατευθεί η υγεία και να διαφυλαχθεί η ποιότητα ζωής των κατοίκων των Σπάτων και της Αρτέμιδας;

2. Ποια συμπληρωματικά προστατευτικά μέτρα θα ληφθούν για την επιβάρυνση που ούτως ή άλλως υφίστανται οι κάτοικοι της περιοχής (λειτουργία δυτικού αεροδιαδρόμου, περιορισμός νυχτερινών πτήσεων κοκ);

3. Με ποιον τρόπο θα εξασφαλιστεί πλήρης, αντικειμενική και διαφανής περιβαλλοντική πληροφόρηση σχετικά με την χαρτογράφηση του περιβαλλοντικού και αεροπορικού θορύβου στην περιοχή;

4. Πώς θα διασφαλιστεί στην πράξη η εφαρμογή των ορίων θορύβου που θα τεθούν;

5. Προτίθεστε να επανεξετάσετε το ζήτημα της επιβολής ορίων αεροπορικού θορύβου καθώς και ειδικών περιορισμών για την προστασία του περιβάλλοντος , της υγείας και της ποιότητας ζωής των κατοίκων των γειτονικών περιοχών στο πλαίσιο της επικείμενης επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών;

6. Προτίθεστε να θεσπίσετε αντισταθμιστικά οφέλη, με τη μορφή τέλους διέλευσης και όχλησης, υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκησης και κατ’ επέκταση των τοπικών κοινωνιών που υφίστανται το βάρος της ηχητικής όχλησης;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

Εύη Χριστοφιλοπούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο κάθε σχολιαστής φέρει και την ευθύνη του σχολίου που γράφει και αντιμετωπίζει τις οποιεσδήποτε συνέπειες εφόσον αυτό είναι υβριστικό η συκοφαντικό ή ελεγχόμενο από την υφιστάμενη νομοθεσία. Ουδεμία ευθύνη φέρουμε , εφόσον οποιοσδήποτε θεωρεί ότι σχόλιο που αναρτήθηκε τον προσβάλλει , τον συκοφαντεί κλπ. δεν επικοινωνήσει άμεσα μαζί μας στη διεύθυνση pikermirafinanews@gmail.com